woensdag 11 maart 2015

Jules op skivakantie samen met Merel en haar familie!

 




Jules was met Merel op Skivakantie in Oostenrijk 28 februari – 7 maart 2015
Jules is met ons (Merel, zus Margot, mama & papa) een weekje mee op vakantie geweest naar Oostenrijk. Op de dag van onze aankomst zijn we eerst in de sneeuw-speeltuin gaan spelen met Jules.




 

‘s Avonds at Jules met ons mee. Ik at een lekkere boterham met Choco, Jules at wat yoghurt uit een potje met een lepeltje. In ons hotel was ook een zwembad, in hetzelfde gebouw als ons appartement. Bijna elke avond na het skiën zijn we dan ook gaan zwemmen. Jules was zijn zwembroek vergeten, en wachtte dan op ons in het appartement, terwijl hij naar de TV keek.

Ik ben al helemaal klaar om te vertrekken, om te gaan skiën. Jules moet zich nog gaan klaarmaken. Even een dikke knuffel, buiten op ons terrasje.


In Oostenrijk zijn er hele hoge bergen, en daar ligt sneeuw op, zodat we daar kunnen gaan skiën. Bij mooi weer mocht Jules ook mee. Natuurlijk moest hij ook een skibril opzetten, om zijn ogen te beschermen tegen de zon en de koude wind.

Tijdens het skiën zat Jules bij Papa in de rugzak. Jules was nog net iets te klein om alleen te skiën. Ik kon hem ook niet de hele tijd vasthouden, want ik moest mijn handen op mijn knieën zetten om beter te kunnen skiën!



‘s middags mocht Jules mee frietjes eten in een hutje op de berg. Bij mooi weer konden we buiten zitten op het terras. Ik heb bijna elke dag frietjes gegeten – LEKKER!!!
Op donderdag was het heel erg koud. Jules is dan thuisgebleven, lekker warm in ons appartementje, en wij zijn gaan sleeën. Wel 3 keer zijn we van helemaal bovenaan de berg naar beneden gesleed. Onderweg zijn we gestopt om ijspegels te gaan plukken. Sleeën van de berg is heel erg leuk!

Op woensdagavond hebben we meegedaan aan een fakkeltocht. Alle kinderen hadden een lampion of een lampje, de grote mensen hadden een fakkel met echt vuur. De tocht heeft wel een uur geduurd, en mijn zus en ik hebben de hele weg gestapt – Jules was een beetje bang, en zat veilig bij papa in de rugzak. Het was helemaal donker, en de fakkels en lampions waren de enige verlichting. Dat was heel mooi! Die avond hebben we ongelooflijk goed geslapen.



De laatste dag hebben we ‘s middags in de sneeuw gepicknickt. Jules was erbij, maar zit op het moment van de foto net verstopt achter de helm van Mama – hij was een koekje aan het zoeken in de rugzak.





Tijdens de rit naar huis heeft Jules naast mij geslapen in de auto. Hij heeft ook op de schoot van mijn zus gezeten, naast mij achteraan in de auto. We hebben ook nog enkele films gekeken tijdens de rit naar huis. Op zaterdag om middernacht waren we weer thuis, en heb ik samen met Jules verder geslapen in mijn eigen bedje.


Wanneer we thuisgekomen waren heeft Jules op zondag overdag heel lang op de zetel liggen slapen, vermoeid van de reis. Ik heb ook enkele uurtjes geslapen. Jules en ik zijn nu weer helemaal uitgerust en klaar om terug naar de klas te gaan. We hebben de juf en de vriendjes wel een beetje gemist deze week… Het was heel leuk dat Jules met ons mee op vakantie mocht. Het was een fijne vakantie samen met Jules!

Tijdens de rit naar huis heeft Jules naast mij geslapen in de auto. Hij heeft ook op de schoot van mijn zus gezeten, naast mij achteraan in de auto. We hebben ook nog enkele films gekeken tijdens de rit naar huis. Op zaterdag om middernacht waren we weer thuis, en heb ik samen met Jules verder geslapen in mijn eigen bedje.

De kleuters hebben genoten van het reisverslag van onze Jules en de familie van Merel op skivakantie in Oostenrijk!
Bedankt voor de goede zorgen  op vakantie!!!!!Het was zeker en vast een fijne belevenis voor onze 'klaspop'Jules!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten